تحلیل بنیادی سهام

این وبلاگ متعلق به دانشجویان اقتصاد اهواز و تهران است و قصد دارد دانشجویان و سرمایه گذاران را با بازار سهام آشنا کند.

تحلیل بنیادی سهام

این وبلاگ متعلق به دانشجویان اقتصاد اهواز و تهران است و قصد دارد دانشجویان و سرمایه گذاران را با بازار سهام آشنا کند.

تفاوت تطبیق در قانون مدیریت خدمات کشوری

چه کسانی تفاوت تطبیق دریافت می نمایند؟

مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری حداقل دو گروه تفاوت تطبیق دریافت می نمایند که عبارت اند از:

1. تبصره (3) ماده (71): مقامات مذکور در این ماده که حداقل دو سال در پست مدیریت های سیاسی  انجام وظیفه نموده یا بنمایند پس از تصدی مقام در صورتی که به سمت پایین تری منصوب شوند، چنانچه حقوق ثابت و فوق العاده مستمر آن ها در مسولیت جدید از هشتاد درصد (80%) حقوق ثابت و فوق العاده مستمر وی در پست قبلی کمتر باشد به میزان ما به تفاوت تا (80%) تفاوت تطبیق دریافت خواهند نمود. این تفاوت تطبیق با ارتقاء های بعدی (عوامل شغل و شاغل و فوق العاده ها) مستهلک می گردد و این ما به تفاوت در محاسبه حقوق بازنشستگی و وظیفه نیز ملاک عمل خواهد بود.

2. تبصره ماده (78):

در صورتی که با اجرای این فصل(فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری)، حقوق ثابت و فوق العاده های مشمول کسور بازنشستگی هریک از کارمندان که به موجب قوانین و مقررات قبلی دریافت می نمودند کاهش یابد، تا میزان دریافتی قبلی، تفاوت تطبیق دریافت خواهند نمود و این تفاوت تطبیق ضمن درج در حکم حقوقی با ارتقاء بعدی مستهلک می گردد. این تفاوت تطبیق در محاسبه حقوق بازنشستگی یا وظیفه نیز منظور می گردد

مالیات بر ارزش افزوده

مطابق تبصره (2) ماده (117) قانون برنامه پنجم توسعه مصوب سال 1389 دولت مکلف است با اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده، نرخ این مالیات را از سال اول برنامه سالانه یک واحد درصداضافه نماید؛ به گونه ای که در پایان برنامه نرخ آن به هشت درصد (8%) برسد.سهم شهرداری ها و دهیاری ها از نرخ مزبور سه درصد (3%) (به عنوان عوارض) و سهم دولت پنج درصد (5%) تعیین می شود. لذا اقدام دولت در خصوص اعلام نرخ 8 درصد برای سال 1393 برخلاف تبصره فوق الاشاره می باشد. و نرخ قانونی این مالیات برای سال جاری هفت درصد (7%) می باشد.